Tromsø re:visited
Fortell meg hvor du bor, og jeg skal si deg hvem du er. En forestilling om helt usanne fakta.
Fire selvutnevnte forskere hevder de har undersøkt og fremskaffet statistikk om Tromsø. Nå skal funnene presenteres, men hvor mye sannhet er det i det? Etter hvert fjerner de seg fra det egentlige temaet og blir mere og mere personlige om seg selv og sine hemmeligheter.
Tromsø re:visited handler om egen identitet, hvordan vi ser oss selv, hvordan andre ser på oss og hvilket forhold vi har til samfunnet rundt oss.
Forestillingen skapes uten ferdig manus, og baserer seg på statistikk og intervjuer med unge voksne, innvandrere og turister. Vi vil spørre dem om deres fantasier og personlige erfaringer. Den svenske regissøren og dramatikeren Mattias Brunn har lang erfaring med denne arbeidsmetoden. Han mener at stedet du bor på preger deg og du påvirker plassen der du bor. Akkompagnert av Per Kristian Fox Trollviks musikk (F.A.C.E. og 22) blir vi med på en ferd i Tromsø for å finne byens og menneskenes identitet.
Mattias har tidligere gjestet Hålogaland Teater som regissør for forestillingen Hedwig and the Angry Inch i 2013.
Lengde: 1 time og 15 minutter
Følg produskjonen på Facebook:
https://www.facebook.com/tromsorevisited
Vinn en iPad på vår instagramkonkurranse:
Se bilder fra da klasse 1 STD på Tromsdalen vgs var på besøk her.
Denne forestillinga er en del av vårt power-prosjekt som retter seg mot ungdom og unge voksne fra 15 år og oppover:
http://www.ht.tr.no/index.php/article/articleview/4560/1/9
Invitasjon til fest fredag 12/9
Tromsø re:visited i media
Se hvordan media omtaler forestillingen "Tromsø re:visited".
Dette skriver Nordlys etter pressevisningen 15. setember:
http://www.nordlys.no/kultur/article7584534.ece?service=print
Dette skriver iTromsø etter pressevisningen 15. setember:
http://www.itromso.no/kultur/article10132092.ece
Inspirasjonsmateriale til skolebruk
Her kan du laste ned et inspirasjonshefte om "Tromsø re:visited" med oppgaver til for- og etterarbeid, og ideer til samtaler og diskusjon i klasserommet.